Shantaram - bokanmeldelse

Shantaram av Gregory David Roberts er en av de bøkene som har gjort mest inntrykk på meg. Det er også en av de beste romanene jeg har lest. Hugser ikke hvilket år jeg las den for første gang, men det er en stund siden. Dette er en bok både for litt eldre ungdommer, voksne og eldre. Jeg kan omtrent føle Indias varme på kroppen idet øynene mine danser over bokstavene. Det er et mesterverk, en bok om livet til forfatteren som har vært alt annet enn A4.

Etter å ha blitt torturert i fengselet i New Zealand rømmer han og setter kursen mot India, hvor han kommer til å leve de neste 10 årene av livet sitt. Her møter han mange utfordringer, kulturer og tradisjoner. Shantaram inneholder gode beskrivelser, humor, flotte karakterer, kjærlighet, spenning og det lille ekstra en roman bør ha.

En bok alle bokormer må lese. Siden boken er på litt under 1000 sider er det kanskje avgjørende om du liker å lese. Men, vil likevel anbefale den på det sterkeste.

Terningskast: 6

- Julia

Kjære blogger! Vi har et nytt og spennende produkt for alle som er opptatt av å ha fine og hvite tenner; tannblekingssett. Vi lurte i den forbindelse på om du kunne tenke deg å gjøre en produkttest på bloggen din? Vi sender deg settet vårt gratis + at du får en gratis elektrisk tannbørste du kan beholde selv, eller gi bort til en heldig bloggleser. Klikk på lenken min og send oss navn og adresse i dag, så får vi postet det med en gang :-D PS. Dette er den flotteste bloggen jeg lest lenge!!! ♥

Julia

08.03.2013 kl.23:11

Julianne: Tusen takk for alle gode ord og for at dere gir meg dette tilbudet. Dessverre takker jeg nei, var ikke på grunn av tannblekning (eller lignende) at jeg startet og blogge, og jeg vil holde meg til det jeg er god på. :)

Julia

Julia

18, Luster

Jeg heter Julia og er fra en liten plass langt inni Sognefjorden (nesten innerst faktisk), men som har flyttet litt lenger ut av Sogn til en annen liten plass: Balestrand. Her går jeg på internatskole. Meg finner du ofte med en melodi på hjernen og musikk på ørene, nesen i en bok og hodet i et eventyr. Dette er min lille verden, velkommen! Håper det dere leser faller i smak. Tusen takk for alle kommentarer, det varmer!

Follow on Bloglovin